پرش به محتوا پرش به سایدبار پرش به فوتر

طرح های منحصر به فرد انواع کاغذ دیواری سه بعدی

به گزارش دکوراسیون داخلی: یکی از بهترین پیشنهاداتی که امروزه توسط طراحان دکوراسیون داخلی برای زیبایی دو چندان و خاص داده می شود، استفاده از کاغذ دیواری سه بعدی است. چون کاغذهای دیواری سه بعدی نقش قابل توجه و بسیار مهمی در زیبایی منحصر به فرد محیط های اداری، تجاری، مسکونی و … دارد. با افزایش استقبال مالکین منازل و دفاتر کار، خوشبختانه تولید طرح های منحصر به فرد انواع کاغذ دیواری سه بعدی نیز افزایش چشمگیری داشته است. در این مطلب نیز قصد داریم به معرفی و بررسی انواع طرح های کاغذ دیواری سه بعدی بپردازیم.

کاغذ دیواری سه بعدی چیست؟

کاغذ دیواری سه بعدی یا پوستر دیواری طرح هایی منحصر به فرد و خلاقانه و خاص است که به صورت سه بعدی یا 3D طراحی شده و باعث برجسته به نظر رسیدن کاغذ دیواری و سطح دیوار می شود. یکی از ویژگی های قابل توجه و بسیار مهم کاغذ دیواری سه بعدی این است که در طرح های متنوع به منظور استفاده و کاربرد در محیط های مختلف تولید می شود. به همین دلیل دست خریداران برای انتخاب طرح مورد نظر باز است و محدودیتی در انتخاب و خرید طرح کاغذ دیواری سه بعدی وجود ندارد.

بررسی انواع طرح های کاغذ دیواری سه بعدی

همان طور که می دانید در طی سال های اخیر اهمیت دادن به دکوراسیون داخلی منزل و محل کار بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است. به همین دلیل می توان گفت اگر به دنبال یک تغییر خاص و منحصر به فرد و با هزینه کم در محل زندگی یا محل کار خود هستید، استفاده از کاغذ دیواری سه بعدی بهترین انتخاب است. به صورتی که با نصب طرح مورد نظر مشاهده می کنید که محیط مورد نظر دیگر یکنواخت و کسل کننده نیست و حس زندگی و شادابی در شما ایجاد خواهد شد. چرا که امروزه شاهد فروش انواع طرح های کاغذ دیواری سه بعدی زیر هستیم.

  • کاغذ دیواری سه بعدی طرح افقی

یکی از مهم ترین مواردی که زمان خرید کاغذ دیواری سه بعدی مطرح می شود و اهمیت زیادی دارد، توجه به سبک ساختمان و محل، ارتفاع دیوار و اندازه عرض دیوار است. یکی از بهترین انواع کاغذ دیواری سه بعدی که استفاده از آن برای منازل یا محیط هایی با سقف کوتاه پیشنهاد و استفاده می شود، کاغذ دیواری سه بعدی طرح افقی است. استفاده از این طرح، باعث بزرگ و وسیع تر به نظر رسیدن محیط مورد نظر می شود.

  • کاغذ دیواری سه بعدی طرح عمودی

یکی دیگر از طرح های پر طرفدار و زیبا کاغذ دیواری سه بعدی، مدل عمودی است. استفاده از کاغذ دیواری سه بعدی با طرح های عمودی تاثیر قابل توجهی در بلندتر به نظر رسیدن سقف ساختمان دارد. به همین دلیل برای ساختمان ها و آپارتمان های مسکونی کوچک و با متراژ کم پیشنهاد می شود.

خرید جدیدترین انواع کاغذ دیواری سه بعدی
  • کاغذ دیواری سه بعدی با طرح آجر

همه ما با دیدن محیط هایی با طراحی نوستالژی و قدیمی، حسی منحصر به فرد و خاص را تجربه خواهیم کرد. برای مثال در صورتی که سبک منزل شما قدیمی است و در پذیرایی یا هال شومینه دارید، استفاده از کاغذ دیواری سه بعدی با طرح آجر بهترین انتخاب است. استفاده از این طرح برای دکور بالای شومینه باعث ایجاد حس و حال سنتی در محیط مورد نظر خواهد شد.

  • کاغذ دیواری سه بعدی طرح طلایی

یکی از اصلی ترین رنگ های مهم که برای ساختمان هایی با دکوراسیون و سبک کلاسیک و نئو کلاسیک پیشنهاد و انتخاب می شود، رنگ طلایی است. استفاده از طرح کاغذ دیواری سه بعدی طرح طلایی جز انواع طرح های مجلل و منحصر به فردی است که باعث تداعی شدن احساس تجمل گرایی، لوکس و لاکچری بودن می شود. در واقع می توان گفت با استفاده از کاغذ دیواری سه بعدی طرح طلایی، شاهد زیبایی خاص و جذابی برای محیط های کلاسیک خواهید بود.

  • کاغذ دیواری سه بعدی طرح گل

یکی دیگر از رایج ترین طرح های کاغذ دیواری سه بعدی که در طی سال های اخیر مورد استقبال قرار گرفته، طرح گل است. این نوع کاغذ دیواری در طرح و رنگ های متنوعی از گل ها طراحی و تولید می شود. به همین دلیل امکان نصب آن برای آشپزخانه، پذیرایی، اتاق خواب، اتاق خواب دختران نوجوان و جوان و … وجود دارد. طبق بررسی های انجام شده استفاده از این مدل کاغذ دیواری سه بعدی باعث ایجاد احساس نشاط و شادابی و انرژی مضاعف برای افراد حاضر در محل خواهد شد.

  • کاغذ دیواری سه بعدی طرح اسپرت

همان طور که می دانید نوجوانان و جوانان به دنبال طرح هایی خاص و جذاب و امروزی و اسپرت هستند. به همین دلیل به جای صرف هزینه زیاد برای رنگ کردن اتاق خواب آن ها، می توان از کاغذ دیواری سه بعدی طرح اسپرت استفاده کرد. طرح های اسپرت شامل طرح های مدرن و امروزی با تصاویر ورزشی، گرافیتی، نوشته های انگلیسی، اسپرت و طرح های خاص است که باعث ایجاد احساس شادابی و جذابیت در محیط اتاق خواهد شد. چرا که معمولا برای طراحی این نوع کاغذ دیواری سه بعدی از رنگ های شاد و پر انرژی و مهیج استفاده می شود.

طرح های منحصر به فرد انواع کاغذ دیواری سه بعدی
  • کاغذ دیواری سه بعدی طرح مذهبی

همان طور که از نام کاغذ دیواری سه بعدی طرح مذهبی پیداست، از این نوع طرح برای مکان های مذهبی مانند مسجد و حسینیه ها استفاده می شود تا تداعی کننده حس و حال روحانی و مذهبی محیط باشد.

  • کاغذ دیواری سه بعدی طرح طبیعت

ایجاد احساس آرامش و شادابی در محیط های پر تنش و استرس زا مانند مراکز درمانی، کلینیک یا مطب های دندانپزشکی از اهمیت زیادی برخوردار است. به همین دلیل یکی از بهترین انتخاب ها و پیشنهاداتی که مطرح می شود، استفاده از کاغذ دیواری سه بعدی طرح طبیعت است. برای طراحی این نوع طرح ها از رنگ های خنثی و گرم مانند تناژهای مختلف رنگ سبز، آبی، و خاکستری و صورتی و … استفاده می شود. به همین دلیل با توجه به تنوع رنگی زیادی که دارد، می توان از آن برای محیط بیمارستان، کلینیک ها، مراکز درمانی، اتاق یا سالن پذیرایی بزرگ و مدرن استفاده کرد.

منبع: هوش مصنوعی ساختمان

3 Comments

  • علی
    ارسال شده 30 مرداد 1403 در 10:46

    چه کاغذ دیواری سه بعدی های قشنگی. ممنون از مقاله مفیدتون

  • محمد
    ارسال شده 5 شهریور 1403 در 01:16

    واقعاً پوستر سه بعدی یکی از راه‌های به‌صرفه و فوق‌العاده زیبا هست برای تغییر دکوراسیون منزل

پیام بگذارید

برو به بالا