پرش به محتوا پرش به سایدبار پرش به فوتر

قیمت عرشه فولادی و هر آنچه باید بدانید

آهن پرایس: عرشه فولادی شکلی از ورق گالوانیزه است که به واسطه فرمینگ و خمکاری تغییر شکل می‌دهد. این ورق‌ها با استفاده از گل میخ به تیرهای فولادی یا بتنی متصل شده و سپس با بتن‌ریزی روی آنها، یک سقف کامپوزیت ایجاد می‌شود.

به عبارتی دیگر عرشه فولادی که با نام‌های متال دک، عرشه فلزی، عرشه کیو و عرشه کفی شناخته می‌شود، عمدتا در سازه‌های فلزی مورد استفاده قرار می‌گیرد، نوعی ورق گالوانیزه موجدار است که عمدتا به شکل ذوزنقه است و علاوه‌بر سقف در کف سازه‌ها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد اما به دلیل بیشترین کاربرد آن در سقف سازه به سقف عرشه فولادی شناخته می‌شود. قیمت عرشه فولادی، کاربردها و نحوه تولید این محصول و کارخانه‌های تولید عرشه فولادی از جمله مواردی است که در ادامه به آن پرداخته می‌شود.

ویژگی‌ها و قیمت عرشه فولادی سقف

همانطور که اشاره شد مواد اولیه تولید عرشه فولادی، ورق گالوانیزه است که با دستگاه رول فرمینگ، خمکاری و فرم‌دهی می‌شود و شکل نهایی آن ذوزنقه‌ای است. این نوع فرمینگ که مختص عرشه فولادی است در گام‌های مشخصی تکرار می‌شود.(منظور از گام، فاصله بین برآمدگی‌های ورق است)

سپس این محصول در طول دلخواه مشتری و عرض 1.25 سانتیمتر به صورت شیت یا برگ برش می‌خورد.

عرشه فولادی غالبا در ضخامت‌های 0.7 تا 1.25 میلیمتر تولید می‌شود که قیمت سقف عرشه فولادی براساس ضخامت ورق متغیر خواهد بود، فاکتور دیگری که در قیمت عرشه فولادی اثرگذار است گام محصول است، به عبارتی دیگر گام عرشه فولادی یا به درخواست مشتری است یا در سه گام 60، 65 و 75 در کارخانه تولید می‌شود.

البته برای محاسبه قیمت عرشه فولادی باید وزن این محصول را محاسبه کنید، وزن سقف عرشه فولادی نیز براساس ضخامت، طول و عرض و برند ورق متغیر خواهد بود.

عوامل موثر بر قیمت عرشه فولادی سقف

برای محاسبه قیمت عرشه فولادی سقف و کف در ابتدا باید فاکتورهایی که در تعیین وزن این محصول دخیل است را بررسی کنید. اطلاعاتی مانند طول، عرض، ضخامت و گام و برند از جمله این پارامترهای است.

علاوه‌بر این مواردی مانند قیمت ورق گالوانیزه و حتی کیفیت گالوانیزاسیون ورق به عنوان ماده اولیه تولید این محصول در تعیین قیمت عرشه فولادی اثرگذار خواهد بود، مدل ورق عرشه فولادی، تولید به سفارش و دلخواه مشتری، هزینه حمل و نقل و حتی هزینه نصب از جمله مهمترین پارامترهای اثرگذار در تعیین و محاسبه قیمت عرشه فولادی است.

مزایا و معایب استفاده از عرشه فولادی

کاربرد عرشه فولادی در سقف و کف به دلیل ویژگی‌هایی همچون وزن سبک و اجرای سریع آن، با مزایای متعددی همراه است، از دیگر مزایای کاربرد عرشه فولادی می‌توان به مقاومت بالا، مقاومت در برابر عوامل محیطی، کاربرد گسترده و کاهش وزن سازه، حمل و نقل آسان، مصرف بتن کمتر، دوام و استحکام بالا، نصب آسان، عایق حرارات و صدا اشاره کرد.

اما افزون بر مزایای این محصول، سقف عرشه فولادی با معایبی نیز همراه است که شامل خوردگی و پوسیدگی ورق، لرزش در سقف و نیاز به تخصص و مهارت در نصب آن اشاره کرد.

قیمت عرشه فولادی ممکن است محصولی گران به شمار رفت اما از آنجایی که مصرف سایر آهن آلات را در سازه کاهش می‌دهد، به کاهش هزینه‌های نهایی پروژه منجر خواهد شد.

کارخانه سقف عرشه فولادی

کارخانه‌های محدودی در کشور در زمینه تولید عرشه فولادی سقف فعالیت دارند. البته باید گفت این محصول به صورت فابریک تولید نمی‌شود اما با این حال تجیهزات و امکانات رول فرمینگ عرشه فولادی تنها در چند کارخانه‌ موجود است که شامل کارخانه هفت الماس، مبارکه اصفهان، تاراز و شهرکرد است.

قیمت عرشه فولادی هفت الماس

عرشه فولادی هفت الماس که در ضخامت‌های 0.7 تا 1.25 میلیمتر تولید می‌شود با توجه هر ضخامت‌هایی که دارد با قیمت‌های مختلفی عرضه می‌شود. به عبارتی قیمت عرشه فولاد هفت الماس 1 میل با توجه به وزنی که دارد نسبت به قیمت عرشه فولادی هفت الماس 0.8 میلیمتر متغیر خواهد بود.

قیمت عرشه فولادی اصفهان

عرشه فولادی مبارکه اصفهان یکی از رایج‌ترین برندهای موجود در بازار است در سقف و کف سازه استفاده می‌شود. قیمت عرشه فولادی اصفهان وابسته به قیمت ورق گالوانیزه، ضخامت و طول و عرض محصول متغیر خواهد بود بر همین اساس می‌توانید پیش از خرید این محصول قیمت عرشه فولادی اصفهان را در سایت آهن پرایس مشاهده کنید و با مقایسه این محصول با قیمت عرشه فولادی هفت الماس، بهترین برند متناسب با نیاز خود را خریداری کنید.

عرشه فولادی اصفهان عمدتا در ضخامت‌های 1 تا 1.25 میلیمتر به صورت شیت تولید و عرضه می‌شود که قیمت آن به تناسب ضخامت و ابعاد مورد نیاز مشتری متغیر خواهد بود.

مشخصات مهم خرید عرشه فولادی

با توجه مشخصات و ویژگی‌هایی که برای عرشه فولادی بیان شد، هنگام خرید عرشه فولادی ضروری است چند نکته ضروری را در نظر داشته باشید. از جمله استاندارد تولید، گام ورق، عرض عرشه فولادی، ضخامت مدنظر، طول مورد نیاز، تعداد برگ یا شیت عرشه فولادی، نقشه، نوع فرمینگ و برند عرشه فولادی فاکتورهایی است که برای محاسبه قیمت عرشه فولادی و خرید صحیح این محصول باید در نظر گرفت.

با این حال توصیه می‌شود برای خرید مطمئن و به صرفه عرشه فولادی می‌توانید به سایت آهن پرایس مراجعه کرده و قیمت عرشه فولادی برندهای مختلف را مشاهد کنید همچنین می‌توانید از طریق شماره 02154103 با کارشناسان فروش آهن پرایس تماس بگیرید و علاوه‌بر دریافت مشاوره رایگان محصول مدنظر خود را نیز خریداری کنید.

منبع: هوش ساختمان

پیام بگذارید

برو به بالا